2009. június 3., szerda

Siófoki menhely v.s. Én

Ma folytatódik a történet. Tegnapi záráskén irtam a Philip Egyesületnek, olvasták a levelem, de választ egyenlőren nem kaptam tőlük. Felhívtam Harcsás Mártit, mivel ő rendszeresen részt vesz a kutyák mentésében, és a Soproni állatkinzó ügy vezérszemélye volt. Sajnos csupa elkeserítő hírrel szolgált. Állítása szerint, sajnos igaz az a tény, ha a kutyákat rendőrségi karhatalommal kobozták el, akkor a Siófoki menhely nem adhatja ki őket. De azt is mondta, hogy a Soproni pumik közül jónéhányat egy jegyzőkönyv kíséretében ellehetett hozni Siófokról. Hmmm. Azonnal telefont ragadtam, és felhívtam siófokot. Bemutatkozásom után a hölgy azonnal kifakadt, és azonnal a fajtamentőket kezdte szapulni nekem. Igyekeztem inteligensen, higgadtan beszéni vele, de sajnos nem ment. S mikor már önnmagát kezdte polírozni, akkor csak szerényen megkérdeztem, - Hogy ugye ezt nem várja tőlem, hogy el higyem amit mond. Azt állította, hogy nála milyen szuper helyen vannak a kutyák, és ő soha senkitől nem kért és nem vár/t támogatást. Nála jobb körülményeket nem tud senki biztosítani a kutyáknak. S külömben is ez a sok szemét klub és fajtamentő miért akarja elvenni tőle a sok fajtatiszta kutyát. Mit mondjak a szavam is elakadt, és akkor kapkodtam igazán levegő után, amikor rám tette a telefont.
Közben Antivál egyeztetve és élményt cserélve Anita felvállalta, hogy intézi tovább az ügyeket. Megkereste a Kaposvári rendőrség szóvivőjét, aki aztán teljesen mást állít. Igaz adott még két további nevet, akikkel egyenlőre nem sikerült beszélni, de a szóvivő azt állítja, hogy a kutyákat el lehet hozni a menhelyről.
Nem értem a Siófoki idős hölgyet. Ha ekkora az állatszeretete, akkor miért nem látja be, hogy egy család többet tud nyújtani egy idősödő beteg kutyának, mint Ő a menhelyes ahol több tucat egyéb kutya vár a simogató kézre. Miért ragaszkodik ennyire a kutyákhoz ? Talán anyagi érdeke fűzödik hozzá ? Esetleg fejpénzt kap a kutyák után ?
Remélem hamarosan beszámolhatok az újabb fejleményekről.

6 megjegyzés:

Rita írta...

Kibuktam..nem értem.. ha a siófoki hölgy nem adHATJA ki a kutyákat,akkor miért támad?
Csak nem tervei vannak a fajtatiszta kutyákkal??

Ezeknek a kutyáknak azonnali, SOS segítségre van szükségük, nem csak állatorvosi értelemben. Szerencsétlenek sosem kaptak szeretetet, tán még nevük sem volt. Lelkileg is rehabilitálni kell őket (meg szocializálni),és ez nem sikerülhet úgy ha tucatjával élnek valahol a mentett társaikkal....
Családra van szükségük, aki megtanítja őket a normális kutyaéltre..arra,hogy az ember JÓ, és szeret.

Jövőhét pénteken végzek a vizsgákkal,akkor be tudok szállni a "küzdelembe".
((HA S.O.S. dolog van,akkor is szólj, megoldjuk,ha én nem Atti biztos!!))

Beruthiel írta...

Nem tudtam azóta sem elérni a rendőrség megfelelő emberét, viszont beszéltem egy önkéntessel a telepről. Próbáltam kiskaput keresni vagy bármiféle infót megtudni a kutyákról.... Nem volt segítőkész. Azt mondta, hogy amíg a hatóságok által le vannak foglalva a kutyák, addgí senki nem vihet onnan el semmit. Erre mondtam neki, hogy nekem olyan infóim vannak, hogy nem is biztos, hogy mind le vannak foglalva, vagy egyáltalán bárki is le van e ott foglalva. Erre azt mondta hogy akkor a menhely vezetőjével kell beszélni, mert akkor lehet, hogy neki is tévesen adtak át információt...
DE..
Különben is ő nem is ismer minket, nem tudja mit akarunk kezdeni a kutyákkal, és hogyan tartanánk őket, és még ha el is hiszi hogy akár családban is lehetnénk holnapután, miért mindig a fajtatiszta kutyákért jelentkeznek azonnal, és a keverékeket miért hagyják ott? Ő nem tud nekem semmiben segíteni, mert a menhelyvezetője dönt mindenben és esetleg abban segít, hogy beszél vele, hogy ENGEDJE MEG NEKÜNK HOGY LEMENJÜNK A MENHELYRE BESZÉLNI VELE ÉS MEGNÉZNI A KUTYÁKAT.
Már elnézést kérek, mondom neki, de ez nem egy igazi menhely, ahová bárki ellátogathat, segíthet, megnézheti a kutyákat, esetleg járhat egyet velük, hogy foglalkoztatva legyenek? Erre azt mondja nekem, hogy deeeeee csak hááááát..... ööööö.......
Na itt kezdett elszállni az agyam!
Mindenesetre kiderítettem hogy látogatási idő minden délután 2-4ig van. 2 óra csupán. Egyébként nem engednek be. És ha odamegyünk akkor sem biztos hogy egyáltalán beszélhetünk ezzel a Marikával, mert neki rossz tapasztalatai vannak, és egyáltalán nem kedveli a fajtamentőket, mert nekik csak a fajtatiszta kutya kell. Ezen nem nagyon tudnak túl lépni, és még arra sem mondott semmit, hogy de hát nem ez lenne a cél?? nem a kutyák a legfontosabbak? hogy akinek lehet jobb helye legyen? Erre azt mondta de, ez lenne a cél, de Marika néni csak 40 km-es körzetben ad ki kutyát, mert ellenőrizni akarja őket kikerülés után, és a fajtatiszta kutyákra már nekik is vannak gazda jelöltjeik. PONT ennyi. Letettem a telefont miután elköszöntem és megköszöntem a segítséget.
Oda kell menni, be kell nyalni mert máshogy ez nem fog menni!

Todi Ági írta...

Egész du. a neten lógtam,hogy minél többet összegyűjtsek erről a felháborító esetről! Összeszorul a szívem a képek láttán és egyszerűen nem értem, hogy emberek hogy képesek ilyet megtenni!!!! Hiszem, hogy aki egy védtelen állat szemébe nézve képes éheztetni, kínozni, bezárni..., az egy emberrel is szívfájdalom nélkül megteszi! .... és ezért kell az ilyeneket megbüntetni PÉLDÁSAN!
Igen is az tartson állatot, aki meg tudja adni nekik a méltó életet. Aki nem, ott van az állatkert, állatsimogatók. Ezt kellene mindenkinek felismernie! Egy kedves ismerősöm mondta, Aki tenyésztő: "Nem a kutyából élek, hanem értük!!!"

McMonique Kennel: írta...

A Soproni állatkinzót is sikerült a magyar hatóságoknak példásan megbüntetniük :)

10 hónra itélték el, amit két évre felfüggeszttek. Remek ! Éljen a magyar jog és a bíróságok !!

McMonique Kennel: írta...

A Soproni állatkinzót is sikerült a magyar hatóságoknak példásan megbüntetniük :)

10 hónra itélték el, amit két évre felfüggeszttek. Remek ! Éljen a magyar jog és a bíróságok !!

Todi Ági írta...

Igazad van! Csak egy "tökös" bíró kéne, aki felvállalja, hogy valós büntetést foganatosít! Precedenst teremtene vele és végre megállíthatók lennének az ilyen mocskok. Hányingerem van attól. hogy azzal védekeznek, hogy "jót akartam"!
(Ez a mondat a siófoki menhelyvezetőre is igaz!!!